De term ‘in de cloud’ kennen de meeste van ons wel. Al steeds meer bedrijven werken in de cloud. We gebruiken allemaal wel een vorm van de digitale wolk om bestanden op te slaan en te verzenden. Gek genoeg is cloud telefonie, bellen via de cloud, nog niet standaard in Nederland. Terwijl dat deze manier van telefoneren veel voordelen met zich meebrengt voor ondernemers.
1. Altijd bereikbaar
Met cloud telefonie ben je altijd en overal bereikbaar. Je bent niet langer afhankelijk van een vaste werkplek met telefoon. Of je nu op een flexplek werkt, thuis werkt of onderweg bent, met cloud telefonie ben je altijd bereikbaar.
Je kunt je vaste toestel meenemen en thuis aansluiten op je netwerk met de netwerkkabel en je bent bereikbaar of je gebruikt de ANNAbel app. Zo weet je dat je echt altijd bereikbaar bent.
Met de app van ANNAbel kun je je smartphone gebruiken om te bellen vanaf je vaste nummer en telefoontjes die binnenkomen op je vaste nummer ook beantwoorden met je mobiel. Dit werkt overal zolang je maar Wi-Fi of een 4G verbinding hebt. En zelfs wanneer je internet het niet doet ben je bereikbaar, doordat je eenvoudig kunt instellen dat de telefoon bij een storing doorschakelt naar jouw mobiel. Er is dus geen reden om niet meer bereikbaar te zijn met cloud telefonie van ANNAbel.
2. Efficiënter werken
Bij cloud telefonie van ANNAbel kun je met ‘webhooks’ allerlei handige opties koppelen. Zo kun je denken aan een koppeling met jullie CRM. Zo krijg je meteen de juiste klantkaart voor ogen als de klant belt. Of een koppeling met je agenda. Zit je in vergadering? Dan wordt het telefoontje automatisch doorgeschakeld naar je collega of voicemail. Andere handige functionaliteiten, die webhooks mogelijk maakt zijn het ontvangen van een e-mail bij een gemiste oproep, het meten van telefoongesprekken in Google Analytics en het schakelen op basis van een externe database.
3. Schaalbaar
Je organisatie is continu in beweging. Met cloud telefonie kun je gemakkelijk inspelen op die veranderingen. Op basis van jouw wensen, kun je altijd gebruikers, functies en lijnen toevoegen of verwijderen. Schaalbaarheid is een belangrijk pluspunt van cloud telefonie.
Via de online beheeromgeving of de app kun je gemakkelijk aanpassingen doen.
4. Laag in kosten
Kostenvoordeel dat is altijd leuk toch? Ondernemen is al duur genoeg. Cloud telefonie is goedkoper omdat je geen fysieke, dure telefooncentrale hoeft aan te schaffen die je vervolgens moet laten onderhouden door een monteur. Daarnaast kun je met cloud telefonie tot wel 75% besparen op je binnenlandse en buitenlandse telefoonkosten.
Of je nu een collega probeert te bereiken die een verdieping hoger zit of aan de andere kant van de wereld. Het voordeel van bellen via internet is dat hierin geen onderscheidt wordt gemaakt. Iedereen die is aangesloten op hetzelfde netwerk kun je gratis bellen.
5. Zeer gebruiksvriendelijk
Als ondernemer wil je zelf de controle hebben over je bereikbaarheid. Cloud telefonie is hierin veel gebruikersvriendelijker dan de ouderwetse fysieke centrales.
Met de ANNAbel app en de online beheeromgeving kun je 24/7 aan de knoppen draaien en zo je eigen communicatiestromen beheren. Deze voorkeursinstellingen zijn op gebruikersniveau in te stellen. Je kunt als beheerder hiervoor de rechten aan je collega’s geven of het zelf beheren, dat laten we aan jou.
Een oproep gemist? Je krijgt de voicemail binnen in je mailbox als een geluidsbestand. Zo kun je elk bericht beluisteren wanneer het jou uitkomt, bewaren en doorsturen. Dat maakt het een stuk gebruiksvriendelijker en efficiënter.
Enthousiast over Cloud telefonie?
Hebben wij je enthousiast kunnen maken voor cloud telefonie van ANNAbel en wil je weten wat wij voor jouw onderneming kunnen betekenen? Vraag vrijblijvend een offerte aan of neem contact op met ANNAbel.