Zakelijke telefoneren via internet. Deze vorm van telefonie noemen we Voice over Internet Protocol (VoIP). Hierbij wordt de internetverbinding gebruikt voor het bellen. Je hebt voor telefoneren via internet alleen een breedband internet aansluiting nodig, dus geen fysieke telefooncentrale meer op locatie. Wij lichten de 4 grootste voordelen voor je uit in dit blog.
1. Goedkoper bellen
Zakelijk telefoneren via internet (VoIP) is goedkoper dan via traditionele telefonie als ISDN. Met VoIP kun je tot wel 75% besparen op je binnenlandse en buitenlandse telefoonkosten en heb je ook nog eens aan kraakheldere verbinding.
Of je nu een collega probeert te bereiken die een verdieping hoger zit of aan de andere kant van de wereld. Het voordeel van telefoneren via internet is dat hierin geen onderscheidt wordt gemaakt. Iedereen die is aangesloten op hetzelfde netwerk kun je gratis bellen.
2. Flexibele telefooncentrale
Een ander groot voordeel van zakelijk telefoneren via internet is dat VoIP zeer schaalbaar en flexibel is. Zo kun je naar hartenlust uitbreiden of verkleinen, verhuizen en je telefonie regelen voor meerdere vestigingen. Dit betekent dus ook dat je bedrijfsnummer niet geografisch gebonden is. Je bent met zakelijke telefoneren via internet altijd en overal bereikbaar!
Daarnaast heb je vele opties die je toe kunt voegen als voicemail naar mail, wachtrijen, naamherkenning, statistieken, belgroepen, telefoongesprekken opnemen en nog veel meer. Met ANNAbel heb je dan ook nog een telefooncentrale in je broekzak dankzij onze ANNAbel app. Zo bepaal jij waar, wanneer en hoe je bereikbaar bent.
3. Bellen en gebeld worden op je vaste nummer – ook onderweg
Veel bedrijven hanteren graag een vast nummer, die heeft een meer professionele uitstraling. Met de app van ANNAbel kun je je smartphone gebruiken om te bellen vanaf je vaste nummer en telefoontjes die binnenkomen op je vaste nummer ook beantwoorden met je mobiel. Dit werkt overal zolang je maar Wi-Fi of een 3G+/4G verbinding hebt. Je bent dus altijd bereikbaar. Ideaal als je onderweg bent of een dagje thuis werkt!
4. Meer capaciteit
Met zakelijk telefoneren via internet wordt je niet beperkt door een maximum aantal gelijktijdige gesprekken. Jij hebt de regie en bepaald wanneer een beller in de wachtrij zal worden gezet. Zo heb je ook meer invloed op de klantvriendelijkheid van dit proces. Via je eigen beheertool kun je gemakkelijk je gehele belplan wijzigen wanneer je wilt. Jij bepaalt de wachtmuziek, voicemails enzovoort.
Een bijkomend voordeel van ANNAbel is dat het maandelijks opzegbaar is. Dus je bent nog flexibeler!
Meer weten over VoIP en hoe het precies werkt? Wij leggen je graag uit wat de voordelen zijn van bellen via internet.