Bellen met ANNAbel - VoIP telefonie
MKB BEST CHOICE 2018 UC winmagpro
15 beoordelingen
9,4

Op de huidige markt zijn de klanten niet geïnteresseerd in de omvang van jouw bedrijf en zijn ze niet bereidt om de compromissen te sluiten. Simpel gezegd, als het gaat om klantenservice en communicatie, het maakt voor de klanten niet uit hoe groot jouw bedrijf is. Het is voor jouw bedrijf belangrijk om een professionele indruk te maken bij het eerste contactmoment met de klant.

Een manier om als kleine bedrijf professioneel over te komen is door het gebruik te maken van een VoIP. Met VoIP kun je eenvoudig de oproepen professioneel afhandelen en beheren zonder dat er kapitaal uitgaven nodig zijn! Zelfs als jouw werknemers thuis werken of op de locatie kun je altijd professioneel overkomen bij de klanten.

Wat is VoIP?

VoIP is een afkorting voor Voice over Internet Protocol. Simpel gezegd bellen via internet. Nu kun je bellen via internet met apps als Skype, Facetime of WhatsApp, maar als we het over VoIP hebben gaat het om zakelijk bellen via internet: ook wel cloud telefonie. Het houdt in dat er niet langer centrales en aparte telefoonlijnen nodig zijn om te bellen. Het signaal wordt nu simpelweg over internet verstuurd.

Hoe werkt VoIP voor kleine bedrijven?

Behalve het aanbieden van alle voordelen wat traditionele telefonie heeft biedt VoIP geavanceerde functies voor kleine bedrijven die onbetaalbaar zouden geweest zijn in de traditionele telefoniewereld. Met de functionaliteiten die VoIP heeft kunnen de werknemers overal bereikbaar zijn, zolang er een internet is en ze productief kunnen blijven waar ze ook zijn.

Met sommige VoIP-functionaliteiten zorgt het ook ervoor dat jij als bedrijf nooit meer een oproep zal missen, waarbij inkomende oproepen snel, efficiënt en automatisch naar de juiste persoon geleidt zal worden. Als die persoon niet bereikbaar is kunnen de VoIP-systeem gesprekken omleiden naar de eerste beschikbare medewerker.

Voordelen voor kleine bedrijven

VoIP heeft een groot impact op de klantenservice en verkoopteams van een klein bedrijf in vergelijking met grote bedrijven. Virtueel nummer biedt bijvoorbeeld een enkel nummer voor uw bedrijf, ongeacht waar jouw medewerkers zich bevinden. En het geeft de indruk van een grotere vast-locatieorganisatie.

Met het belplan kun je al jouw inkomende oproepen beheren. Je kunt ze efficiënt omleiden en ervoor zorgen dat oproepen van klanten altijd worden behandeld door een beschikbare medewerker. Daarnaast kun je de belgroepen vormen. Met een belgroep kun je de groep medewerkers in één keer bereiken als bijvoorbeeld één medewerker niet bereikbaar is. Dit betekent dan dat jij nooit een oproep mist!

Voicemail, gespreksopname, wachtrijen, conference-call en wachtmuziek zijn enkele voordelen die VoIP biedt. Ze vergroten niet alleen jouw productiviteit maar verbeteren ook de klantenservice en geven een professionele indruk van een veel grotere organisatie. Dus je bespaart ook de kosten!

Geld besparen

Het is mogelijk om geen hardware te kopen maar dat je een app downloadt zodat je belt via een smartphone. Het functioneert dan als een softphone (tweede telefoon). Meer over de app verwijzen we je naar de ANNAbel app. Zo bespaar je toch de kosten omdat er geen kostbare investeringen gedaan hoeft worden en de onderhoud daarvan.

Draagbaarheid

Draagbaarheid is één van de belangrijkste voordeel van VoIP. Zolang er een internetverbinding beschikbaar is kunnen de medewerkers bellen en gebeld worden, waar ze ook zijn. Op elk apparaat dat ze willen gebruiken. Het betekent dat klanten en collega’s dus altijd bereikbaar zijn, zodat oproepen nooit worden gemist en vragen snel worden beantwoord.

De oproepen kunnen makkelijk doorgeschakeld worden als jij zelf niet bereikbaar bent en dan gaat de telefoontje door naar andere collega’s. Zonder dat de klant een ander nummer hoeft te kiezen. Wel zo makkelijk! Want het verbetert jouw efficiëntie en productiviteit van het bedrijf.

Flexibiliteit

Met VoIP zorgt het ook voor hoge flexibiliteit voor een klein bedrijf. Voor een startende of kleinere bedrijf is het misschien wel belangrijk om elke uur beschikbaar te zijn voor hun klanten en partners. Het is met belplan mogelijk om indeling te maken voor de afwezigheid of bij de wachtrij. Zodat er altijd iemand beschikbaar is om te bellen, ongeacht de locatie.

Multifunctioneel

ANNAbel heeft enorm veel functionaliteiten waarmee je veel gemakkelijk zelf kunt regelen. Bijvoorbeeld voicemails en faxen via de e-mail ontvangen, meeluisteren met het gesprek tussen de klant en jouw medewerker (handig voor de trainingsdoeleinden!), call conferentie houden met de collega’s of partners. Het zorgt niet alleen voor dat jouw bedrijf productiever is, maar ook geeft het buitenwereld de indruk dat ze te maken hebben met een bedrijf waar de normen en waarden hoog zit voor de klantenservice en professionaliteit.

 

Vandaag aan de slag met VoIP

Succesvolle kleine bedrijven moeten het beste doen met zo min mogelijk middelen. En hierbij kan VoIP helpen. VoIP biedt geschikte technologieën en mogelijkheden die de productiviteit en efficiëntie kunnen verhogen. Zo kun je de klantenservice optimaliseren en de positieve indruk wekken van een veel grotere organisatie met meer middelen. En je bespaart enorm veel kosten! Er zijn geen kapitaaluitgaven nodig, het onderhoud is geminimaliseerd en de oproepen zijn goedkoper. En als je met je collega’s belt, is het gratis.

 

 


Download whitepaper ‘De voordelen en mogelijkheden van VoIP’

afbeelding whitepaper

Met de inzichten in deze handige whitepaper kom je achter wat de voordelen en mogelijkheden zijn van VoIP. Download hem gratis en vrijblijvend.

Ja, ik wil een gratis whitepaper

Heb je vragen?

Neem contact met ons op via dit formulier.