Bellen met ANNAbel - VoIP telefonie
Onze klanten beoordelen ons met een
9,3

Info over onze ANNAbel app

Met de ANNAbel app heb je een telefooncentrale in je broekzak.

  • De ANNAbel app geeft je de mogelijkheid om ook onderweg te bellen met mobiel alsof je op kantoor bent.
  • De kosten voor het bellen met de app worden ook onder het zakelijke account gefactureerd
  • Het adresboek van de telefoon kan worden gebruikt
  • Geen hoge datakosten door het gebruiken van deze app. (GSM techniek is de basis voor het bellen)
  • En zo biedt de app nog veel meer voordelen, bekijk ze allemaal op de pagina over onze ANNAbel app.

ANNAbel app

Hoe werkt de ANNAbel app?

Inkomende oproepen ontvangen

Als je inkomende oproepen wilt ontvangen op de app, dan ga je in de app onder de menu-knop naar ‘Belplan’. Voeg vervolgens het nieuwe App-account toe aan het Belplan. Ben je wisselend bereikbaar op het app-account en op het VoIP-account van je vaste toestel? Voeg jezelf dan als ‘Gebruiker’ toe in het Belplan en geef via de app of plugin aan waar je op bereikbaar bent.

Als je gebeld wordt op de ANNAbel App, hoor je bij iOS een andere ringtone dan je reguliere ringtone. Bij Android hoor je je reguliere ringtoon. Je neemt het gesprek op door eerst op de melding te klikken, je telefoon te ontgrendelen, vervolgens de app te openen en op ‘Accepteer’ te klikken. Wil je sneller opnemen (en ja, dat wil je natuurlijk), swipe dan de melding naar links en het gesprek wordt sneller beantwoord.

Uitgaand bellen

Is je app ingesteld kies dan via de app een nummer uit je contactenlijst (alleen mogelijk bij iOS), uit je recente oproepen, of toets een nummer in en druk op de beltoets. Je smartphone zet het gesprek op en de ontvanger ziet niet jouw mobiele telefoonnummer, maar juist jouw zakelijke nummer in zijn display.

Heb je geen (stabiele) internetverbinding dan kun je nog steeds uitbellen met de ANNAbel app, je belt dan via een tweeweggesprek. Je toetst in de ANNAbel app het nummer waar je naartoe wil bellen, vervolgens word je gebeld door je vaste nummer op je mobiele nummer. Dit gesprek neem je op, er wordt nu een tweede gesprek opgezet naar het gekozen nummer. Van die 2 gesprekken wordt 1 gesprek gemaakt en bel je ook zonder internet uit met je zakelijke nummer uit naar de klant. Let op: bij een tweeweggesprek heb je dubbele gesprekskosten doordat er 2 gesprekken opgezet worden.

 

Let op: Bij Android en iOS moet je bij het eerste binnenkomende telefoontje de vraag: ‘toestaan dat ANNAbel het volgende doet: audio opnemen’ toestaan / ANNAbel wil toegang tot de microfoon. Hierdoor mag de app gebruik maken van de microfoon van je smartphone.

 

Q&A

Voor alle problemen en vragen over de ANNAbel app geldt dat de laatste versie van Android of iOS het beste werkt. We raden altijd aan om de laatst mogelijke software te downloaden en het toestel opnieuw op te starten. Het verwijderen en opnieuw installeren van de ANNAbel app kan ook een mogelijkheid zijn om problemen op te lossen.

Er komen via de ANNAbel app geen gesprekken binnen

  • Bij instellingen moet ‘schakel VoIP in’ aanstaan. Staat de beschikbaarheid juist en is aangegeven dat de gebruiker op de ANNAbel App beschikbaar is? Check dan nogmaals de instellingen in de portal of alles juist staat ingesteld.

Hoe moet ik mijn bereikbaarheid instellen?

  • We raden je aan om je gebruikersaccount in het belplan te zetten, waarmee je bent ingelogd in de app. Op die manier kun je via je bereikbaarheid op je persoonlijke dashboard (en vanuit de app) instellen waar je bereikbaar bent. Hier kun je bijvoorbeeld aangeven dat je op je bureautoestel bereikbaar wilt zijn, maar ook dat je graag op je app, of zelfs direct op je mobiele nummer bereikt wil worden.

Ik heb een slechte verbinding

  • De ANNAbel app heeft een stabiele 4G of WiFi verbinding nodig. Bij instabiele verbindingen kan het gesprek wegvallen of niet aankomen. Zorg bij inkomende gesprekken altijd voor een backup. Dit kan met een stap in het belplan waar een mobiel nummer in staat.
    Als je je bereikbaarheid op je app hebt ingesteld en je hebt geen WiFi of 4G, zal de app niet automatisch telefoontjes doorschakelen naar je mobiele nummer. Als je zeker wilt weten dat elk telefoontje aankomt, voeg dan je mobiele nummer als eindbestemming toe aan je belplan. Op dit moment is het nog niet mogelijk om vanuit de app aan te geven of je telefoontjes naar je zakelijke nummer moeten worden doorgeschakeld naar je mobiele nummer.

Als ik word gebeld zie ik het telefoonnummer en geen naam van mijn contact

  • Dat klopt. Het telefoonnummer maakt geen match met het telefoonboek. In het belplan kan je wel een caller ID meegeven, zodat je weet wanneer een oproep vanaf het platform komt. Je kan dan een eigen oproepnaam meegeven.

Ik wil graag uitbellen vanuit mijn eigen telefoonboek

  • Dat kan vooralsnog alleen via iOS en is nog niet beschikbaar voor Android. Er is wel de mogelijkheid om via T9 search een contact op te zoeken.

Ik wil alleen gesprekken van de ingelogde gebruiker zien

  • Dat is niet mogelijk. Alle oproepen van het gebelde nummer worden weergegeven.

Mijn probleem staat hier niet bij

  • Bij de instellingen kan ‘remote logging’ worden aangezet en wordt een unieke code verstrekt. Met deze code kan het mogelijke probleem sneller gevonden worden. Let op: als het probleem zich heeft voorgedaan voordat de remote logging is aangezet kan het probleem niet getraceerd worden.