Bellen met ANNAbel - VoIP telefonie
MKB BEST CHOICE 2018 UC winmagpro
Onze klanten beoordelen ons met een
9,3

Vooral voor kleinere organisaties kan het lastig zijn om goed bereikbaar te zijn. Waar dit voorheen alleen te realiseren was met een receptioniste of callcenter is er nu een gemakkelijkere en goedkopere oplossing: cloud telefonie.  Naast dat het scheelt in de kosten en je onderneming flexibel maakt, levert het je meer potentiële klanten op!
Hoe? Lees snel door.

Wat is cloud telefonie

Cloud telefonie is bekend onder vele namen: VoIP, Voice Over IP, Hosted telefonie, bellen over internet, internet bellen enzovoort. Het komt allemaal op hetzelfde neer.

Bij cloud telefonie loopt je telefonie volledig via het internet. Je telefoon wordt met een netwerkkabel aangesloten op je router of een switch en niet langer op een telefoonlijn. Zo heb je ook geen telefooncentrale meer nodig, maar kun je via een beveiligd online beheersysteem je volledige belplan vorm geven.

Met cloud telefonie wordt je niet beperkt door een maximum aantal gelijktijdige gesprekken. Jij hebt de regie en bepaald wanneer  een beller in de wachtrij zal worden gezet. Zo heb je ook meer invloed op de klantvriendelijkheid van dit proces. Via je eigen beheertool kun je gemakkelijk je gehele belplan wijzigen wanneer je wilt. Jij bepaalt de wachtmuziek, voicemails enzovoort.

Meer weten over de voordelen van cloud telefonie? Eerder zette wij al de 5 belangrijke voordelen van Cloud telefonie voor ondernemers op een rijtje.

Meer klanten dankzij verbeterde bereikbaarheid

Klanten die een ingesprektoon horen of langer dan 15 seconden moeten wachten tot hun telefoontje beantwoord wordt raken geïrriteerd en haken vaak af. Helaas betekent dit verlies van potentiële klanten en het straalt niet goed af op de onderneming.

Uit onderzoek van Ipsos in 2014 bleek dat klanten verwachten dat binnen 15 seconden hun telefoontje beantwoord wordt. Bij slechts 50% van de bedrijven in het MKB bleek dit te gebeuren. Onderzoek van Telefoonboek.nl  liet vervolgens zien dat bijna 30 procent van de consumenten die het bedrijf niet konden bereiken per telefoon, belde voor een bestelling, afspraak of een reservering. Dit is potentiële omzet die u misloopt!
Daarnaast gaf 24 procent van de respondenten aan naar de concurrent te gaan wanneer een bedrijf slecht telefonisch bereikbaar is. Ondernemers lopen door slechte bereikbaarheid dus niet alleen potentiële klanten mis, maar niet-bereikbare bedrijven scoren ook slecht op service, kwaliteit en algemene indruk.

Met cloud telefonie kun je de bereikbaarheid van je bedrijf aanzienlijk verbeteren. Met cloud telefonie ben je namelijk altijd en overal bereikbaar op je vaste zakelijke nummer.

En met onze app en online beheerplatform kun je gemakkelijk je belplan instellen. Zo bepaal jij hoe, wanneer en waar je bereikbaar bent. Zo hoef je dus nooit meer een klant te missen en kun jij je omzet verhogen!

Hogere productiviteit

Naast dat je de bereikbaarheid vergroot kun je met cloud telefonie zijn er ook functionaliteiten die de productiviteit verhogen:

Openingstijden
Jullie klantvriendelijkheid gaat ver. Maar jullie receptie kan ook weer niet 24/7 bemand zijn. Ook al zou je dat graag willen. Met behulp van de functie ‘Openingstijden’ kun je inkomende gesprekken buiten jullie reguliere openingstijden doorschakelen naar een ander nummer. Of naar de voicemail. Dat is vooral handig als klanten op jullie vertrouwen voor het verhelpen van storingen.

Netnummer/postcode route
Met deze functie kun je op basis van het netnummer of de postcode van de beller bepalen waarheen het telefoontje moet worden gerouteerd. Belt er bijvoorbeeld iemand uit de regio Utrecht, dan kun je deze beller automatisch met de vestiging in Utrecht verbinden. Ook als iemand mobiel of met een privénummer belt, kun je deze routering toepassen door de beller te vragen zijn postcode in te toetsen. Met de functie ‘Netnummer-/postcode routing’ kan het allemaal.

Webhooks
De functie ‘Webhooks’ maakt het ANNAbel mogelijk om allerlei handige opties voor je te koppelen. Een voorbeeld hiervan is de koppeling van jullie CRM-systeem aan jullie telefonie. Na deze koppeling krijg je direct de klantkaart van ‘mevrouw de Groot’ op je beeldscherm als je gebeld wordt door mevrouw de Groot.  Andere handige functionaliteiten, die Webhooks mogelijk maakt zijn het ontvangen van een e-mail bij een gemiste oproep, het meten van telefoongesprekken in Google Analytics en het schakelen op basis van een externe database. Maar denk ook aan koppeling met je agenda. Zit je in een meeting? Dan worden je telefoontjes automatisch doorgeschakeld naar een collega. Maar de koppeling kan nog gekken, met bijvoorbeeld je muzieksysteem. Wordt je gebeld? Dan gaat de muziek automatisch zachter. De mogelijkheden zijn legio.

Meldtekst
Zijn alle medewerkers in gesprek? Dan is het handig om dit de beller te laten weten met behulp van een meldtekst. Dus voortaan geen langdurig aanhoudende ingesprektoon meer, maar een vriendelijk ingesproken meldtekst, die de beller op een sympathieke manier vraagt om nog even aan de lijn te blijven.

Overstappen is heel gemakkelijk en je zit nergens aan vast, want bij ANNAbel kun je per maand opzeggen. Vraag nu vrijblijvend een offerte aan of bereken gemakkelijk je kosten

Heb je vragen?

Neem contact met ons op via dit formulier.